WhatsApp i Messenger jsou podle experta nebezpečné. Radí přejít jinam

Oblíbené chatovací klienty mnoho lidí nepoužívá jen k osobní komunikaci

WhatsApp nebo Messenger v nemalém měřítku používají i velké firmy

Bezpečnostní expert však radí okamžitě to utnout, tyto aplikace nejsou bezpečné

 

 

Jak Facebook Messenger, tak ale i WhatsApp a další aplikace, které zaznamenaly v pandemii Covid-19 boom, trpí závažnými bezpečnostními trhlinami, napsal v komentáři pro Euro.cz Zbyněk Sopuch, šéf technologického oddělení společnosti Safetica se zaměřením na ochranu firemních dat.

 

Facebook i WhatsApp nezvládá bezpečnost

 

Během víc jak roční pandemie nemoci Covid-19 se v plné nahotě ukázalo, kde mají veleoblíbené aplikace typu WhatsApp a Facebook Messenger slabá místa. Je to pochopitelně bezpečnost. Není náhoda, že aplikace pod vedením Facebooku – jakkoliv enormně používané – zaznamenaly v posledních letech silný nárůst úniků dat a bezpečnostních zádrhelů. Nejvíc na tom přitom tratí právě uživatelé.

Existují totiž i obdobné služby, které na sobě škraloup bezpečnostního ničemy nemají. Za zmínku stojí již i námi několikrát doporučované aplikace Signal či Telegram, které svou bezpečností jasně přerůstají „osobní kecálky“ typu Facebook Messenger nebo WhatsApp.



Proč byste neměli používat Facebook Messenger?

Předejděte nechtěnému úniku firemních dat

 

Sopuch upozorňuje na to, že zřejmé bezpečnostní nedostatky mají i aplikace jako Microsoft Teams a Zoom. Pro užití v domácím prostředí je tak služba možná bezproblémová a jediné, co může uniknout, jsou vaše osobní údaje (mail, telefon, login a heslo), ale problém je v trochu jiném ranku.

Velké firemní subjekty totiž častokrát spoléhají právě na tyto služby. Protože jsou zdarma, jednoduché a každý je zná. Podle bezpečnostního experta je však třeba nahlížet na situaci obšírněji. Stačí se podívat na to, jak dané komunikační služby případné problémy řeší, jaký je reakční čas a za jak dlouho je díra zalepena.

Na závěr Zbyněk Sopuch radí ve firemním prostředí využívat vlastní osvědčené komunikační kanály. Podle něj je totiž nejhorší, když zaměstnanci mají využívat jeden a ten samý kanál pro osobní i pracovní komunikaci. Jedinou výjimkou by pak měla být komunikace se zákazníky, kteří na WhatsAppu a Facebooku s největší pravděpodobností jsou a je tak jednoduché je touto formou oslovit.

 

 

zdroj:www.mobilizujeme.cz