Řidič Uberu se chtěl v Praze prát se zákazníkem. Netušil ale, že narazil na trenéra kickboxu
Agresivita a neurvalé chování některých pražských taxikářů jsou bohužel známé po celém světě. Přesvědčil se o tom i zákazník služby Uber, který si na pražských Vinohradech objednal odvoz.
Historky o tom, jak pražští taxikáři šidí nebo slovně či fyzicky napadají své zákazníky, kolují českým mediálním prostorem již od devadesátých let a mnohá zahraniční média varují své občany před usednutím do vozu pražské taxislužby. Že si ale taxikáři nedovolují pouze na zahraniční turisty, ukázal například případ ze začátku roku, kdy byl řidič alternativní taxislužby zachycen kamerou, jak vyhodil z vozu nevidomou ženu. Podobná situace nastala tuto středu na Vinohradské ulici, kde řidič služby Uber chtěl fyzicky napadnout zákazníka za to, že nezavřel dveře od jeho vozu.
„Objednal jsem si odvoz z Vinohradské ulice do Libně,“ popisuje zákazník FP, jehož plné jméno redakce zná, svoji zkušenost s řidičem taxislužby Uber a pokračuje: „Jedete-li z Vinohrad do Libně, je zřejmé, že pojedete Vinohradskou ulicí směrem dolů, k Muzeu, nikoliv opačným směrem“. Řidič však zastavil na opačné straně, tedy směrem nahoru. Začal troubit a pobízel zákazníka, aby přeběhl frekventovanou ulici na druhou stranu. Zákazník nakonec ulici přešel a chtěl nastoupit do vozu. „Řidič se na mě ale bez pozdravu hrubě obořil, že stojím na špatné straně ulice, že je přeci jasné, že na druhé straně není kde zaparkovat. Zeptal jsem se ho, jestli mě chce napomínat nebo jestli pojedeme. Řidič však na mě hrubě vyštěkl: „Vypadni“ , popisuje situaci FP.
Po tomto slovním útoku vystoupil klient dle svých slov z vozu, nezavřel za sebou dveře a pokračoval Vinohradskou ulicí pěšky, aby si objednal jiné taxi. „V tu chvíli ke mně však přiběhl řidič vozu s tím, že jsem nezavřel dveře a začal mi vyhrožovat násilím. Řekl jsem mu, že to není dobrý nápad a připravil jsem se na možný útok. Roky totiž trénuji kickbox, a vím, že mnohdy stačí pouze zaujmout bojový postoj a protivník si svůj útok rozmyslí. Potvrdilo se to i tentokrát, pan taxikář si takzvaně nadělal do kalhot a s vulgárními nadávkami se zbaběle stáhl zpět do svého auta.“ Tentokrát tedy k žádnému fyzickému napadení nedošlo, je ale neuvěřitelné, co vše si řidiči taxi ke svým zákazníkům dovolují. Je nesporné, že za agresivitou řidičů může stát i současná situace, kdy počet zákazníků prudce klesl a řidiči tak bojují o každého zákazníka. Tržby klesají, agresivita některých jedinců stoupá. Někteří si vybíjejí agresivitu na zákaznících, jiní zase třeba bezohlednou a rychlou jízdou.
„Automobil je totiž mocná zbraň. Proto být disciplinovaní a ohleduplní je v silničním provozu opravdu dobrou devízou,“ zamýšlí se psycholožka Adéla Doležalová. Jezdit na kole nebo plavat prý člověk nezapomene. A co řízení? Podle Roberta Šťastného záleží na tom, jakou praxi máme. „Řidiči, kteří jsou vyježdění, by žádné problémy s návratem za volant mít neměli. Ti méně zkušení a vyježdění by si měli vyzkoušet činnosti, u kterých si nejsou jistí – správné řazení, pouštění spojky, najít nohou brzdový pedál a podobně.“
Tentýž pohled zastává i psycholožka Adéla Doležalová: „Větší obezřetnost je rozhodně namístě. Některým lidem se může stát, že se při usednutí za volant po dlouhé době budou cítit méně komfortně, možná nejistě. V tom případě je dobré nevydávat se na složitější delší cestu, ale první kilometry odjet na kratší vzdálenost s menší frekvencí provozu, aby si řízení osahali. Řízení se však až tak nezapomíná. Proto není potřeba nějakých zvláštních opatření. Pokud se jedná o úzkostnější osobnosti, v současné době mohou být celou situací obecně více znejistění a to se může odrazit i v jejich zvládání jízdy v automobilu. Pak může být dobrý nápad dát si nejdřív kondiční jízdu v autoškole. Reflexy a naučené automatismy se s nečinností – jejich nepoužíváním – sice oslabují, ale jejich nastartování je poměrně rychlé.“
zdroj: https://www.testyojetin.cz