Lenovo notebook … už nikdy více, Ani po 3 reklamacích problém nevyřešen spíše naopak, servis problém jen zhoršil! podle vyjádření je notebook v naprostém pořádku !

Do našeho studia jsem zakoupil IdeaPad 3 15ADA05 Laptop, hlavně kuli tomu že jeden už máme a nebyl s ním problém …
Tentokrát jsem zvolil prodejnu Planeo Elektro.
Notebook jsem rozbalil a vypadal nově ale ne rozdíl od ostatních byl úplně vybitý, nebral jsem to potaz zapnul ho a nainstaloval vše vypadalo že je funkční až do doby než sem ho odpojil od elektrické sítě, baterie vydržela tak jeden film který jsem pustil na test několikrát sem notebook vybil a nabil problém stejný … no reinstaloval sem operační systém třeba nějaký program řek sem si, výsledek podobný no díky tomu že moje původní profese je informatika a několik desítek let jsem pracoval i jako servisní pracovník v počítačoví firmě sem začal testovat a zjistil že baterie aspoň z poloviny není v pořádku a tak jsem zabalil a odnesl do Planea Elektro aby poslali na reklamaci to také učinili a poslali do servisu lenovo a tady už to začíná být zajímavý.

Reklamaci sem začal uplatňovat ve čtvrtém měsíci tohoto roku dnes je 9.6.2022 a stále nemám ani notebook opravený a že by my vrátili peníze ? tak to ani náhodou a to i přes naléhaní aby tak učinili .

Jako první si musíme uvědomit že prodavač za servis nemůže, spíše funguje jako hromosvod a ty co by si zasloužili vyčíst jejich neschopnost, či za jejich “odfláknutý opravy “ se člověk nedostane a když s nimi chcete mluvit telefonicky nemáte možnost , nebo aspoň mě se to nepodařilo vždy my bylo řečeno jen emailem a tak jsem psal .

Jek reklamace probíhali a probíhají .

Reklamace 1

Tak první reklamace přišla s tým že bylo něco vyměněno, ovšem v mé kartě o opravě je toto … nic konkrétního ale dozvěděl jsem se že se jednalo něco okolo napájení.

 

 

Tak jsem si řek hurá vyřešeno, jaké ale bylo překvapení když jsem večer notebook nabil a zjistil že problém je úplně stejný, nechápal jsem kdo to mohl opravovat a hlavně co opravoval … no odnesl jsem opět na reklamaci do Planea Elektro kde se podivili ale odeslali zpět notebook na reklamaci .

 

Z druhé reklamace už přišlo že se závada neprojevila a tak jsem opět začal přemýšlet kde by mohl být problém, je to u mě nebo opravdu servis by neviděl chybu ? a tak jsem si udělal test oba dva notebooky jsem dal vedle sebe oba sem dal do továrního nastavení neinstaloval nic jen pustil
testy a musím říct že stáří stejný model se stejnou baterií (35Wh) byl na tom o hodně lépe starý vydržel 7 hodin kde jel ve smyčce film, nový necelých 2:30, Samozřejmě nastaven stejný výkon atd.

Když by jste chtěli vědět jak jste na tom z baterii ? mám pro vás jednoduchý návod berte to trošku z rezervou .
Spusťte příkazový řádek pomocí zkratky [Win] + [R]
Do příkazového řádku napište zkratku powercfg /batteryreport a klikněte na Ok.
Vytvořený dokument následně najdete ve vaší uživatelské složce.
Měl by být nazvaný Battery-report.
zde ještě přihodím 10 nejlepších benchmarků, které prověří výkon PC

Takže když ani z druhé reklamace nepřišel notebook v pořádku byl poslán zpět do servisu ! zde bych se pozastavil a chtěl pochválit prodavače z Planeo Elektro kde se opravdu snažili mi pomoc a vyjít vstříc jak mohli. Nicméně já sem už začal komunikovat s Lenovem jsem nejdříve jsem zavolal na linku reklamace kde my bylo řečeno že když je to tak mohl bych od smlouvy odstoupit a abych poslal zpět na reklamaci přes Planeo Elektro a dodal že chci peníze zpátky a tak jsem to tak udělal .

Po par dnech jsem se zmínil v rádiu kde jsem měl pořad že mám problém s reklamací jestli stým má někdo také problémy a jak bych asi měl postupovat … k mému překvapení se mi běhám par minut začali ozývat lidi ale pak se mi ozvala paní která tvrdila že takle to nestačí že musím poslat dobropis sám za sebe s popisem, a tak jsem zavolal opět na linku Lenovo a dozvěděl jsem se že je to opravdu tak a tak jsem napsal na email co my byl řečen kam se dobropisy posílají ( len_dobropis@lenovo.com ) … Popsal jsem celou situaci a také jsem zdůraznil že chci odstoupit od smlouvy .

Toto jsem dostal jako odpověď.

Zařízení bylo doručeno do servisního střediska a intenzivně testováno.

reklamace – výměna baterie
reklamace – neuznaná záruční reklamace – nebyla shledána žádná závada
reklamace – aktuálně v servisním středisku – servisní technik provedl intenzivní diagnostiku – informace od technika: baterie se vybíjí dle specifikace výrobce (HW info opotřebení 0%), zkoušeno zároveň i s testovací baterii – stejná výdrž – neshledána žádná závada.

Nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká z důvodu nenaplnění podmínek: 3 stejné, nebo 4 různé, uznané reklamce s výměnou materiálu.

Na základě aktuálně vykonaných/vykonávaných reklamací nelze přistoupit k vystavení dobropisu.

Děkuji.

S přátelským pozdravem
Lenovo Technical and Refund Team

 

Ohradil jsem se že nesouhlasím a když by byla vyměněná baterie tak si myslím že celou situaci by to vyřešilo a tak jsem znova požádal o vracení peněz a trval na odstoupení od smlouvy a pořád dokola jsem psal že baterii ani po dvou reklamacích vykazuje stejný problém jako od začátku .

 

Přišla další odpovět co mě opravdu docela zarazila a úplně ze mě udělali úplného hlupáka kde mi dokonce podškrtli že ( Actual battery life will vary and depends on many factors such as product configuration and usage, software use, wireless functionality, power management settings, and screen brightness. The maximum capacity of the battery will decrease with time and use. ) Možná schválně v angličtině nevím jestli to tedy byl Záměl ale volně přeložené to je Skutečná výdrž baterie se bude lišit a závisí na mnoha faktorech, jako je konfigurace a použití produktu, použití softwaru, bezdrátové funkce, nastavení správy napájení a jas obrazovky. Maximální kapacita baterie se časem a používáním sníží.

No tak samozřejmě tohle snad ví každí já se nehádám o par minutách ale hodinách ! ono je rozdíl 2 nebo 7 hodin že a to jsem pořád zdůrazňoval.

 

Když už žádné odpovědi nechodili bylo mi jasné že Jak servis tak Lenovo už semnou komunikovat nebude a čekal jsem až přijde z reklamace jestli třeba to nechají přiznat ale tentokrát tam tu baterii vymění a bude vše v pořádku … No přátelé to sem se hodně mýlil tentokrát notebook přišel evidentně úplně bez baterie

 

 

Musím říct že tohle překvapilo i prodavače v prodejně a poputoval notebook už po čtvrté do servisu ! tak osobně sem ztratil důvěru jak v servis tak i firmu Lenovo a dnes jsem znovu poslal email že chci zpět peníze kdo by chtěl už takový notebook když hned po zakoupení a nepoužitý se v něm hrabe nějaký člověk který do servisu absolutně nepatří ! jak muže odejít z jeho stolu notebook který řešíme třikrát problém s baterií odeslat jako opravený a evidentně bez baterie jak tvrdí sám notebook ! jen by mě zajímalo jak to v tom servisu vypadá a kolik lidí má stejný problém ? a o tom i tento článek je podělit se o zkušenosti s reklamacemi a moc by mě zajímalo jestli s tímto servisem máte stejný zkušenosti  pište na email redakce@radiog6.cz já vás zde budu informovat jak jsem dopadnul já tuším ale že se vracení peněz nedočkám a bude mi tu někde ležet notebook ve kterém se hrabal člověk který by asi neměl .

 

 

Akualizováno 15.6.2022

 

Tak jsem se dočkal odpovědi a opět jak sem čekal vše je v pořádku a notebook je opravený …
No ale co mě nepřekvapuje v emajlu se píše věta ( omlouvám se za opožděnou odpověď, bohužel nás zastihli technické potíže. )  A tak si říkám co to proboha je za firmu samý problém ! Je třeba se ještě ptát jestli ještě někdy od této firmy něco budu kupovat ?
Nicméně jsem udělal vstřícný krok a místo peněz jsem chtěl jiný kus  a co myslíte že se stalo ? No samozřejmě notebook je zase v pořádku a servis ho posílá zpět už po čtvrté a to jsem jen reklamoval baterku co když bych reklamoval něco závažnějšího ani nechci domyslet …
Odpověď
Dobrý den,
omlouvám se za opožděnou odpověď, bohužel nás zastihli technické potíže.
Nicméně, platí již níže uvedené stanovisko. Společnost Lenovo zamítlo v tomto případě vystavit dobropis, nárok nevzniká.
Děkuji za pochopení.
A aby toho nebylo málo tak, tak z jiného oddělení my přišlo ještě zajímavější odpověď …
Dobrý den,
děkuji za kontaktování Technické podpory Lenovo.

jeste jednou se velmi omlouvama za tuto situaci, ale sam jste se rozhodl poslat zarizeni do servisu pres obchod, takze vsechny dotazy a zadosti musi byt adresovany jemu.
zaslali jsme take na servis popis a zadost o podrobnou diagnostiku i opravu a doufame, ze zarizeni bude opraveno rychle a k Vasi plne spokojenosti.

S přáním hezkého dne,
Petr Gieracz Munduch
Tak když jsem zakoupil notebook v obchodě kde bych asi měl reklamovat ?
Samozřejmě jsem napsal že si notebook nebudu přebírat a sejdeme se nejspíše u soudu kde předložím fotky a veškeré informace co mám, takové oborské firmy počítají stým že sklopíte uši a necháte si od nich všechno líbit … kdo by se soudil s tak velkou firmou když mají právníky a finance kde je nezabolí jakýkoliv spor …
Ale pro mě je důležité ukázat že se jim někdo postaví a díky medializaci si lidi  uvědomí jaké mají práva a jak by měli postupovat a třeba si dají i pozor .
Takže na další pokračovaní si počkejte a díky všem co my posíláte vaše příběhy a zkušenosti s reklamacemi moc si toho cením a peníze my nenabízejte ano že my zakoupíte nový o to my vážně nejde mezitím už jsme zakoupili dva nové firmu zde ale nebudu uvádět ale jsme spokojeni a vše funguje .

 

 

 

Jak reklamovat vadné zboží

zde je https://www.dtest.cz/clanek-7304/jak-reklamovat-vadne-zbozi 

 

 

 

 

foto: https://www.dtest.cz

Napsat komentář