Jak efektivně zvládnout home office v karenténě?

Koronavirus nám zamíchal každodenním životem jako nic jiného. Někdo musí zůstat v karanténě a nevycházet z domova, jiný hlídá děti, další se jen nechce nakazit… Zkrátka mnoho z nás je nyní nuceno pracovat z domova. Zjistěte jaké jsou výhody a nevýhody homeoffice a jak stále zvládat pracovní povinnosti? Dá se to zvládnout i s dítětem?
1. Zaměstnancům přináší práce z domova řadu výhod, ale o některé je zase připraví. Chybí sociální kontakt s kolektivem, hrozí pocit osamění, nedostatečný přísun informací. Z domova pracující zaměstnanec bude muset přehodnotit očekávání od vztahů s kolegy. Budou to spíš kolegové než přátelé. Pro možnost týmové práce bude nutné začít experimentovat s technologiemi (instantní zprávy, chat, videohovory, virtuální týmové porady).

2. Práce z domova si žádá poměrně přísný režim, jinak hrozí, že se rozprostře do celého dne. A nejasné hranice mezi prací, péčí o rodinu a domácnost zadělávají na problém v oblasti duševní hygieny. I pokud člověk pracuje z domova, je vhodné mít pro práci vyhraněné místo. Také fyzické hranice mezi zaměstnáním a rodinou pomáhají lepšímu soustředění a plnému nasazení v obou oblastech.

3. Pokud se někdo ptá, zda je možné naplno pracovat z domova a zároveň se starat o malé dítě, odpovědí pravděpodobně je: NE. V takové situaci totiž nemůže být ani jedna z rolí 100%. Samozřejmě v období nemoci dítěte se dá kompromis omluvit, ale za normálních okolností je důležité se věnovat naplno jednomu nebo druhému, jinak hrozí stres a výčitky (případně dodělávání práce po nocích). A práce z domova by rozhodně neměla být zdrojem stresu! S to ani v takovém výjimečném případě, jako je koronavirus.

Užitečné tipy:
1. V pracovní době buďte na příjmu. Tzn., mějte po ruce telefon i notebook, abyste pro své kolegy byli vždy k zastižení.

2. Pokud máte doma často vypadávající internet nebo slabý mobilní signál, najděte si jiné pracovní místo – pokud tedy nemusíte být v karanténě doma samozřejmě… Pro vaše kolegy nesmí být vaše nepřítomnost v kanceláři překážkou v tom vás kontaktovat.

3. Upozorněte své kolegy předem, kdy budete pracovat z domova.

4. Stanovte si s kolegy týmové dny, na které plánujte společné schůzky a popřípadě kdy se svoláte na skypu.

5. Podporujte své kolegy v tom, že vás mohou kontaktovat, i když jste doma. Nenadálý brainstorming přece můžete zvládnout i na dálku.

6. Dodržujte termíny, plňte své úkoly, nabízejte svou volnou kapacitu v případě, že ji máte. Ať si kolegové nemyslí, že pracujete třeba jen dopoledne a od oběda si doma dáváte bene.

zdroj: https://www.marieclaire.cz/jak-efektivne-zvladnout-home-office-v-karentene

Recent Videos

1 2 3 22

Home , Písničky na přání , Máte námět na reportáž? Napište nám , Moderátoři , Časy vysílání , Jak nahrát hudbu na náš web , Jak zapnout radio , Redakcia R1